Kecantikan Dan Wanita

Semua wanita inginkan muka serta bentuk badan yang cantik. Penampilan yang bergaya juga dapat menarik orang untuk mengenali diri kita. 

Tak kesah la u all daripada golongan yang miskin atau pun kaya semua nak cantik, lawa dan memuaskan mata memandang. Kita ada petua petua yang menarik minat ramai gadis gadis di luar sana. Di sini saya sarankan beberapa petua untuk kelihatan cantik.

  • Kulit yang cantik amalkan minum air yang banyak dalam sehari. Sekurang kurangnya 8 gelas air suam atau pun lebih. Toksin di dalam badan akan di buang bila kita minum air yang cukup.
  • Buah tomato jika di amalkan anda akan kelihatan muda remaja. Buah tomato mengandungi vitamin C untuk mata dan kulit. Tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan. Ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan mineral garam.
  • Buah badam juga tidak kurang penting khasiatnya. Ia memainkan peranan untuk membakar lemak di dalam badan serta menurunkan berat badan anda. Ia mengandungi vitamin E, magnesium, antioksian untuk meningkatkan aliran dalam darah. 
  • Khasiat sayur sayuran hijau amat di perlukan untk menseimbangkan vitamin, galian dan mineral dalam badan. Tidak kira sayur jenis apa kekacang, sawi, kangkung, kobis, lobak dan sebagainya. Lobak merah juga dapat membantu kita untuk kulit yang berseri seri.

Apa yang kamu makan mencerminkan diri anda

 

KidsEatingVeggies

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *