Kena Bergerak Pantas

As salam wbt ..Hi u all  😉 

Topik kita hari ini ialah kena bergerak PANTAS.. Ia bukan sekadar topik yang u all kena baca tetapi u all kena praktikan..huhu 😉 agar kita tidak ketinggalan ke belakang.

Dulu ada pepatah kata 

Bergerak sepantas kilat

akan tetapi di zaman serba modern ini kena bergerak

Bergerak SEPANTAS  HYPERLOOP

Hyperloop adalah rekaan perjalanan memasuki sebuah tube untuk ke merata dunia..lebih pantas daripada kapalterbang / keretapi laju. Wooow amazing bukan..dunia memang canggih sekarang ini..Teknologi tiada batasan.

Ini adalah hasil motivasi yang saya dapat daripada sifu saya iaitu Tuan Irfan Khairi..memang betul kita kena ikut peredaran zaman. Zaman Nabi Muhammad SAW hanya menaikki unta dan berjalan kaki sahaja.. kemudian di cipta kereta, keretapi, kapal selam dan terkini adalah sebuah tube boleh sampai ke sempadan dunia. menarik bukan ciptaan manusia. Allah yang menggerakkan akal dan fikiran manusia untuk mereka cipta sesuatu benda.

Kita gunakan sebagai maklumat yang kita ada ini boleh menjimatkan masa dan permintaan pun akan tinggi. Ia adalah satu pemangkin / platform untuk kita teruskan perjuangan yang kita ada dengan berbagai bagai bentuk.

So kenalah kita memikirkan sesuatu agar kita akan menyaingi persaing2 kita dengan berbagai bagai cara..

Work smart NOT hard

but Work HArd and FAST

k sekian untuk hari ini ..jumpa lagi 

klik di sini 😉

https://www.facebook.com/KayrichRezki/

bye bye  😀 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *